سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که امام علیه السلام کمتر به منبر مى‏نشست که پیش از خطبه نگوید : ] مردم از خدا بترسید که هیچ انسانى بیهوده آفریده نگردیده تا به بازى پردازد ، و او را وا ننهاده‏اند تا خود را سرگرم بى‏فایدت سازد ، و دنیایى که خود را در دیده او زیبا داشته جایگزین آخرتى نشود که آن را زشت انگاشته ، و فریفته‏اى که از دنیا به بالاترین مقصود نایل گردیده چون کسى نیست که از آخرت به کمترین نصیب رسیده . [نهج البلاغه]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co

ترفندهای پخت پلو

1-     برای سفید تر شدن رنگ برنج، میتوان چند قاشق ماست به برنج در حال جوش اضافه کنید.

 2-     اگر برنج بیش از حد جوش خورد میتوان 2 تا 3 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید.

3-    اگر برنج تان بوی سوختگی گرفت میتوان یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید. همچنین استفاده از یک پیاز پوست کنده در داخل برنج نیز بوی سوختگی را از بین میبرد.

4-    اگر برنج بی نمک شد میتوان هنگام سرو مقداری نمک با آب و روغن مخلوط کرده و روی برنج بریزید. حتما نمک را در آب حل کنید و در روغن بریزید.

5-    اگر قبل از آبکش کردن برنج، حس کردید که برنج شور شده است، هنگام آبکش کردن، آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید. اما اگر بعد از آبکش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر راهی وجود ندارد.

6-   اگر برنج به هر دلیلی بوی نامطبوع گرفت، آن را در یک سطح صاف در هوای آزاد پهن کنید و حتما این کار را در سایه انجام دهید زیرا نور خورشید برنج را هنگام پخت خرد و از هم پاشیده میکند.

7-  خانم های شاغل برای پخت برنج میتوانند شب قبل و یا صبح برنج را آبکش کرده و آن را کمی خشک بردارند، سپس در یخچال قرار دهند. زمان پخت میتوانند مقداری آب و روغن روی برنج ریخته و آن را دم کنند.

8-  هنگام آبکش کردن برنج، یک لیوان از آب برنج را برداشته و با 1 یا 2 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و به بچه ها بدهید. البته نباید شور باشد. املاح برنج برای کودکان بسیار مفید است.

 

 

 

سایت سیتی کالا:  www.citikala.com

 برای مشاهده دانستنی های سیتی کالا اینجا را کلیک کنید.

 منبع:  فروشگاه اینترنتی ستی کالا

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

آپارات : https://www.aparat.com/citikala 



نوشته شده توسط citikala co 97/2/24:: 1:46 عصر     |     () نظر