سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که پاره ای از آنچه را دارد، نمی بخشد، محبّت کامل دوستش را می خواهد ؟ [عیسی علیه السلام]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co

زودپز ها وسیله ای شناخته شده در میان خانم های خانه دار بوده که بسیار مفید و پرکاربرد در خانه های ایرانی است.


در عین کارایی بالا این وسیله میتواند برای شما و منزل شما خطرناک باشد و در صورتی که نکات ایمنی را شرکت سازنده رعایت نکرده باشد ممکن است منجر به منفجر شدن زودپز شما شود.

در ادامه به طرز کار و نکات ایمنی که باید مورد توجه شما باشد، اشاره میشود.

زودپز ها شامل یک دیگ که از جنس استیل بوده و یک درب که بصورت کامل بر روی آن چفت میشود و امکان خروج بخار را از داخل زودپز غیر ممکن میکند می باشد.

همانطور که میدانید زودپز با استفاده از بخار آب و فشار بخار، عمل طبخ غذا را انجام میدهد که عمل پخت را بسیار کوتاه کرده و به سبب تحت فشار قرار گرفتن مواد غذایی تمامی ویتامین های غذا را در خود نگه داشته و به هدر نخواهد رفت.

زودپز گزینه ی بسیار مناسبی برای خانم هایی است که وقت کمی برای آشپزی دارند و سرعت آشپزی برایشان اهمیت دارد.

حال به تعدادی از نکاتی که حتما باید قبل از خرید مورد توجه قرار بگیرد میپردازیم تا منجر به حوادث در استفاده از آن نشویم.

1.                  زودپز ها دارای دو نوع برقی و غیر برقی بوده که مدل برقی آن معمولا کارایی های بیشتری دارد و ایمنی آن بالاتر است.

ولی اگر مدل غیر برقی آن مد نظر شماست حتما به استاندارد بودن آن توجه کنید.

به هیچ عنوان از برند های غیر معتبر و نا آشنا و ارزان قیمت خرید نکنید. حوادث این وسیله ممکن است جبران ناپذیر باشد و بهتر است با مقداری هزینه ی بیشتر حتما از ایمنی بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

برند های معتبر معمولا تمامی استاندارد ها را رعایت کرده و آزمایش های سختی از محصولاتشان میگیرند و در صورت وجود اشکال حتما آن را برطرف خواهند کرد.

 

2.              اگر کار با این وسیله را بلد نیستید بهتر است هنگام خرید از فروشنده سوال کنید و نحوه ی کار با این وسیله را یاد بگیرید.

 

3.                  زودپز ها دارای دفترچه ی راهنما هستند که با مطالعه ی آن هم میتوانید نحوه ی کار با آن را هم یاد بگیرید   .

تمامی نکات ایمنی این محصول در دفترچه ی محصول خواهد بود ولی اگر متوجه زبان آن نشدید بهترین راه پرسیدن از فروشنده ی محصول است.

4.                 زودپزی را انتخاب کنید که دارای قفل ایمنی باشد.

البته تمامی زودپز های جدید دارای قفل ایمنی بوده و تا زمانی که بخار داخل زودپز بطور کامل خارج نشود به شما اجازه ی باز کردن درب آن را نمیدهد.

 

5.                 زودپز ها در مدل ها و حجم های مختلف تولید میشوند.

برخی از مدل ها دارای دو دسته بوده که یک دسته ی آن بلند تر از دیگری است، باز و بسته کردن آن بصورت دستی است. مدل دیگر آن تحت عنوان کلیپسی شناخته میشود که درب را روی دیگ قرار میدهید و با فشار یک دکمه یا چرخاندن یک اهرم درب آن بسته خواهد شد.

 

6.                 حتما توجه داشته باشید تا زودپز دارای مخزن خروج بخار اضطراری باشد.

بیشترین میزان ایمنی را در این نوع زودپز ها بکار گرفته اند و زمانی که بخار دیگ زودپز کامل خارج نشود به هیچ عنوان اجازه ی باز کردن درب زودپز را نمیدهد.

 

7.            سعی کنید به هیچ عنوان طبخ مواد غذایی ریز مانند جو و بلغور و پرک و حتی ماکارانی که باعث لعاب انداختن در داخل ظرف میشوند را داخل زودپز انجام ندهید.

زیرا باعث میشود این مواد به بالای غذا آمده و قسمت خروجی بخار را مسدود کند که منجر به انفجار میشود.

 

8.                 پس از اتمام کار حتما سوپاپ خروج بخار را آزاد بگذارید تا بخار آن کامل خارج شود و به هیچ عنوان سعی در باز کردن درب زودپز نکنید.

 

9.                 زودپز ها معمولا از استیل و یا آلیاژی از آلومینیوم بوده که مقاومت بالایی دارد.

 

سعی کنید بهترین نوع آلیاژ را تهیه کنید تا در برابر حرارت کاملا مقاوم باشد و بر روی حرارت سیاه نشود.

 

10.              در کناره های درب زودپز یک حلقه ی لاستیکی است که واشر زودپز میباشد.

حتما از سلامت آن اطمینان داشته باشید چون این واشر برای جلوگیری از خروج مواد غذایی بوده و اگر خراب شود موجب سر رفتن غذا و خاموش شدن شعله ی گاز میشود.

 

11.              در داخل دیگ زودپز معمولا میزان حداکثر آبی که میتوان ریخت را تعیین کرده اند.

به هیچ عنوان از این مقدار بیشتر آب داخل دیگ نریزید و ترجیحا مقداری کمتر از حداکثر بریزید تا از بروز حادثه جلوگیری کنید.

 

12.             حتما بعد از استفاده درب و واشر لاستیکی زودپز را بشویید تا هیچ مواد غذایی در مجراهای زودپز شما باقی نمانده باشد.

 

13.             حتما مطمن باشید که دسته های زودپز سفت باشد و اگر زمانی شل شد آن را سفت کنید چون موجب خطرات جبران ناپذیری خواهد شد.

 

14.             اگر زودپز شما ایرادی داشت و نیاز به تعمیر آن بود به هیچ عنوان استفاده نکنید و تا زمانی که عیب آن برطرف نشده از استفاده ی آن خودداری کنید.

 


زودپز بسیار وسیله ی کاربردی و مفیدی بوده فقط کافیست در هنگام استفاده از آن موارد ایمنی را رعایت کنید و براحتی و با خیال راحت از این وسیله ی کاربردی استفاده کنید.

 

منبع : فروشگاه اینترنتی سیتی کالا

021-55083613-5

www.citikala.com



نوشته شده توسط citikala co 97/11/3:: 3:58 عصر     |     () نظر