سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه دانش به کار بستن آن است . [امام علی علیه السلام]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co
فواید استفاده از چای کیسه‌ای روی چشم

استفاده از چای کیسه‌ای روی چشم یک درمان خانگی ساده و ارزان است. این اقدام نه تنها به کسب آرامش کمک می‌کند، بلکه برای بهبود برخی بیماری‌های چشمی نیز موثر است.

گونه‌های گیاهی چای با نام‌های "کاملیا سیننسیس" و "کاملیا سیننسیس آسامیکا" که در کشورهای متعددی از جمله چین، هند، ژاپن و سریلانکا رشد می‌کنند. چای‌های دیگری همچون چای سیاه، چای سبز، چای سفید و چای اولانگ از این گیاهان تهیه می‌شوند.

چای‌های کیسه‌ای به اندازه‌ی کمپرس‌های سرد و گرم بسیاری از بیماری‌های مزمن چشمی را از بین می‌برند.

چای یک کمپرس سرد

کاهش حلقه‌های تیره زیر چشم: رگ‌های خونی گشاد شده زیر چشم در به وجود آمدن حلقه‌های تیره نقش دارند. چای کیسه‌ای روی چشم به انقباض رگ‌های خونی کمک می‌کند.

کاهش پف زیر چشم: کیسه چای به عنوان یک کمپرس سرد به کاهش پف یا تورم زیر چشم کمک می‌کند.

تسکین چشم صورتی: با کمپرس سرد چای کیسه‌ای بیماری خشکی و التهاب چشم صورتی یا همان ورم ملتحمه درمان می‌شود.

قرمزی چشم: چشم خون آلود زمانی رخ می‌دهد که رگ‌های خونی زیر چشم ملتهب شده باشند. با کمک چای کیسه‌‌ای این مشکل برطرف خواهد شد.

بهبود جراحت چشم: برای درمان مشکلاتی که از ضربه خوردن به چشم رخ می‌دهد قرار دادن چای کیسه‌ای به مدت 15 دقیقه می‌تواند جراحت ناشی از آن را برطرف کند.

چای یک کمپرس سرد

تسکین بلفاریت: بلفاریت یک التهاب پلکی که از باکتری‌ها، شوره سر یا مشکلات غدد چربی پلک‌ها ایجاد می‌شود. قرار دادن کیسه چای گرم به مدت 1 دقیقه برای پیشگیری از مسدود شدن غدد چربی جلوگیری می‌کند.

تخلیه گل مژه: از آنجاییکه گل مژه یک توده قرمز و دردناک است و از عفونت زیر چشم به وجود می‌آید، با یک کمپرس چای کیسه‌ای گرم به مدت 10 الی 15 دقیقه برای چند مرحله در روز به تخلیه چرک عفونت کمک می‌کند.

تسکین خشکی چشم: خشکی چشم از تبخیر اشک چشم رخ می‌دهد بنابراین با کیسه چای گرم می‌توانید به ترشح چربی و بهبود کیفیت اشک کمک کنید.

فواید انواع چای

چای‌های سیاه، سبز، و سفید دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین هستند که ممکن است به بهبود برخی بیماری‌های چشم کمک کنند. چای بابونه برای تسکین و بهبود عفونت‌های چشم، انسداد مجاری اشک و ورم ملتحمه استفاده می‌شود. بابونه با داشتن فلاونوئید در کاهش التهاب چشم نیز موثر است.

چای سیاه و چای سبز

چای سیاه و چای سبز حاوی پلی‌فنول‌ها، کافئین و مواد معدنی است. این چای‌ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و از آسیب سلولی پیشگیری می‌کند و دارای خواص ضد التهابی هستند.

پژوهش‌های پزشکی نشان داده‌اند که تاثیر چای سبز به مراتب بیشتر از چای سیاه می‌باشد. کافئین موجود در این چای‌ها نیز دارای آثار مثبتی هستند. استفاده از کافئین ممکن است به بهبود انعطاف‌پذیری پوست، کاهش حلقه‌های تیره دور چشم و همچنین کاهش تورم و پیگمانتاسیون کمک کند  .

همچنین، مطالعه‌ای در سال 2018 نشان داد، افرادی که روزانه چای گرم مصرف می‌کردند، نسبت به آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دادند، 74 درصد احتمال کمتری داشت به بیماری آب سیاه مبتلا شوند.
نحوه آماده کردن کیسه چای

دو چای را در آب داغ  قرار دهید، آب موجود را با اعمال فشار خارج کنید، برای استفاده از کمپرس چای گرم بعد از زمان کوتاهی اجازه دهید دمای آن کمی پایین بیاید و برای استفاده از کمپرس سرد آن را در یخچال قرار دهید. چای کیسه‌ای را به مدت 15 دقیقه روی چشم قرار دهید.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا

www.citikala.com

02155083613-5

به شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید.

کانال تلگرام: https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/citikala/

 

آپارات: https://www.aparat.com/citikala



نوشته شده توسط citikala co 99/4/31:: 10:59 صبح     |     () نظر
آموزش گام به گام فریز کردن مواد غذایی

به مقدار زیاد پختن مواد غذایی برای مصارف روزهای بعد، از روش‌های هوشمندانه برای صرفه‌جویی در وقت است. ما در نکات خانه‌داری فروشگاه اینترنتی سیتی کالا روش‌های فریز کردن غذا را آموزش می‌دهیم تا در اثر انجماد نادرست به کیفیت غذا آسیبی نرسد.

غذاهایی را انتخاب کنید که در اثر اجماد همچنان کیفیت خود را داشته باشند

غذاهایی مانند نان، برخی کیک‌ها، سوپ، خورش، سبزی‌های تفت داده شده و نیز گوشت قرمز و سفید می‌توانند کیفیت مطلوبی داشته باشند. موادی مانند هندوانه، خیار و کاهو به دلیل داشتن آب بالا در آن‌ها نرم می‌شوند.

در مورد فریز کردن غذاهای چربی‌دار مانند شیر و ماست کار کمی دشوارتر خواهد بود. چرا که بعد از یخ زدایی چربی به حالت دلمه شده و حتی مواد غذایی همچون لازانیا و پاستا نیز به توده‌ای از خمیر تبدیل می‌شوند.

برای بسته بندی و فریز کردن مواد غذایی پهن حتما آن‌ها را در بسته‌های نازک‌تر بسته بندی کنید تا فرآیند فریز شدن سریع‌تر انجام شود.

غذا را پیش از فریز کردن خنک کنید

اگر غذای گرم را در محیطی سرد قرار دهید، علاوه بر گرم کردن غذاهای دیگر، دمای یخچال را نیز بالا برده و این امر سبب رشد باکتری در غذا می‌شود. دمای بین 5 الی 60 درجه بیشترین احتمال رشد باکتری در مواد غذایی را دارد.

حجم مواد غذایی کمتری را در فریزر قرار دهید

به اندازه مورد نیاز خود غذا را بسته‌بندی و فریز کنید. اینگونه شما هم به اندازه مورد نیازتان غذا را گرم کرده‌اید و هم زمان کمتری صرف یخ‌زدایی آن می‌کنید.

بسته‌های غذا را به خوبی هواگیری کنید

برای جلوگیری از بد بو و بی‌کیفیت شدن مواد غذایی از کیسه‌ها و ظروف مخصوص استفاده کنید و تا جایی‌که امکان دارد بسته‌ها را هواگیری کنید. مواد غذایی مانند سوپ یا اسموتی‌ها را نیز به صورت لایه‌های نازک در فریزر قرار دهید.

به بسته‌های مواد غذایی برچسب تاریخ بزنید

این به شما کمک می‌کند که زمان فریز خود را بدانید. فراموش کردن تاریخ انجماد آن باعث هدر رفتن آن می‌شود. به عنوان مثال یکسری از مواد غذایی به مدت 3 ماه(پروتئین حیوانی)، درحالی‌که برخی از مواد غذایی تا 6 ماه قابلیت فریز شدن دارند(سبزیجات).

جدول زمان‌بندی فریز کردن مواد غذایی 

نوع ماده غذایی

ماه‌هایی که می‌توانند فریز شوند

همبرگر، سوسیس و کالباس

1 تا 2

گوشت کبابی و استیکی، پخته نشده

4 تا 12

گوشت چرخ‌کرده، پخته نشده

3 تا 4

گوشت، پخته شده

2 تا 3

مرغ کامل، پخته نشده

12

مرغ تکه شده، پخته نشده

9

مرغ پخته شده

4

پرندگان شکاری، پخته نشده

8 تا 12

ناگت مرغ

1 تا 3

غذاهایی که درونشان گوشت دارند

2 تا 3

سفیده یا جایگزین‌های تخم‌مرغ

12

غذاهای آماده فریزری

3 تا 4

آب و عصاره گوشت و مرغ

2 تا 3

سوپ‌ها و خورش‌ها

2 تا 3

پیتزا

1 تا 2

ماهی‌های غیر چرب

6 تا 8

ماهی‌های چرب مثل سالمون و قزل‌آلا

2 تا 3



نوشته شده توسط citikala co 99/4/29:: 11:48 صبح     |     () نظر

سیتوفیلوس اوریزائه یا به اصطلاح حشره برنج یا شپشک برنج ، آفت های ریزی می باشند که به بعضی از محصولات مانند گندم و برنج زده می شود و به عنوان غذا از این محصولات استفاده می کنند. این حشرات خطرناک نیستند و باعث عفونت نمی شوند اما به مواد غذایی آسیب می رسانند.

پیدا کردن این حشرات در برنج مشکلاتی برای پاک کردن و شستن برنج به وجود می آورد. اگر مقدار زیادی برنج دارید و به آن شپشک برنج زده است نگران نباشید با این ترفندهایی که امروز گفته می شود از شر این حشرات راحت می شوید.

شپشک برنج چیست؟

شپشک برنج آفت ریزی می باشد که ب اندازه 3 میلیمتر و به رنگ قهوه ای مایل به سیاه است. تخم این حشره به رنگ سفید و بدون پا است. شپشک برنج می تواند پرواز کند  و در تاریکی نیز جذب نور می شود. این شپشک ها به غلاتی مانند گندم و برنج حمله می کنند و باعث سوراخ های ریزی می شوند.

شپشک با سرعت از جایی به جای دیگر پرواز میکند و به مدت سی روز زنده می ماند. این حشره  روزی 4 تخم در مغر غلات می گذارد که این لاروها بعد از 3 روز از تخم خارج می شوند. این شپشک ها قابلیت این دارند در طول عمرشان 300 تا 400 تخم بگذارند. لاروها ابتدا به صورت شفیره و بعد از چند روز تبدیل به شپشک بالغ می شوند. این شپشک غلات باعث بیماری های عفونی و یا انتقال بیماری نمی شوند

اگر برنج شما به هردلیلی شپشک زده نگران نباشید با استفاده از روش های زیر می توانید این حشره ها را ازبین ببرید.

 

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا

www.citikala.com

02155083613-5

به شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید.

کانال تلگرام: https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/citikala/

آپارات: https://www.aparat.com/citikala


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط citikala co 99/4/28:: 10:36 عصر     |     () نظر

?تا چه میزان از کاربرد نمک  اطلاع دارید؟ احتمالا نمیدانستید که با استفاده از نمک می توانید درد نیش پشه و یا بوی نامطبوع کفش را از بین ببرید. نمک یکی از بهترین عناصر زندگی ما انسان ها می باشد. به طوری که اگر غذای شما نمک نداشته باشد  دیگر میل به خوردن غذا را ندارید. نمکه ادویه ای ارزان  و ضروری برای همه غذاها می باشد. آیا میدانید که نمک را می توان به عنوان یک جایگزین مناسب در بسیاری از محصولات شیمیایی که هر روز از آن استفاده می شود به کاربرد؟ همانطور که می دانید نمک یک نقش ضروری در زندگی روزمره ی ما دارد. در این مقاله می خواهیم چند کاربرد شگفت انگیز از نمک را  بگوییم. پس با ما همراه باشید.

کاربرد نمک در زیبای منزل:

  • از بین بردن بوی سیر و پیاز

معمولا بعد از پوست کندن سیر و یا پیاز دست شما بوی نامطبوعی می گیرد که به راحتی از بین نمیرود. به شما راه حلی را معرفی میکنیم! ایندا دست هایتان را مرطوب کنید سپس مقداری نمک بر روی دستت هایتان ریخته و بهم بمالید تا بوی نامطبوع سیر و پیاز از بین برود.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا

www.citikala.com

02155083613-5

به شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید.

کانال تلگرام: https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/citikala/

آپارات: https://www.aparat.com/citikala


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط citikala co 99/4/25:: 11:46 صبح     |     () نظر

 ?اگر خورشت یا برنج شما ته گرفته و یا بوی سوختگی می دهد می توانید از فوت و فن های آشپزی های در مدت زمان کم برای از بین بردن بوی سوختگی استفاده کنید. گاهی وقت ها حواس پرتی و یا مشغله زیاد باعث می شود غذایمان بیش از اندازه روی حرارت مانده و آب داخل غذا تمام شود و حالت ته گرفتگی و بوی سوختگی بدهد. در زمان سوختن غذا ما خانم ها عجله می کنیم و بعضی از اشتباهات را انجام می دهیم که باعث می شود که غذا طعم نامطبوعی به خود بگیرد. برای رفع بوی سوختگی و طعم ته گرفتگی از غذا روش های مختلفی را در این مقاله گفته می شود، پس با ما همراه باشید.

 رفع بوی سوختگی ازخورشت

وقتی که خورشت شما ته گرفت نگران نباشید و آب روی آن نریزید چون این کار باعث می شود طعم سوختگی در خورشت بماند بلکه باید شعله زیر قابلمه را خاموش کنید.

قابلمه خورشت را عوض کنید

اگر بر اثر حواس پرتی غذای شما ته گرفت، غذا را هم نزنید بلکه به آرامی تمام محتوای داخل قابلمه را در ظرف دیگر بریزید بدون آنکه از قسمت های سوخته غذا وارد ظرف شود.

 

?

ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

 

 

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا

www.citikala.com

02155083613-5

به شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید.

کانال تلگرام: https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/citikala/

آپارات: https://www.aparat.com/citikala



نوشته شده توسط citikala co 99/4/24:: 5:4 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4      >