سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای آدمی زشت است که عملش از دانشش کمتر باشد و کردارش به گفتارش نرسد . [امام علی علیه السلام]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co

سردرد یکی از پدیده های رایج است که به طور مرتب در همه زمان ها اتفاق می افتد که می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد، شایع ترین دلایل سر درد  استرس و تنش های روانی می باشد.
 

برخی از دلایل شایع سردرد عبارتند از: استرس، کمبود تغذیه ای، آلرژی، سرگیجه، خستگی، نگرش ضعیف، قند خون پایین، هورمون ها، یبوست و الکل یا مواد مخدر.

سردرد یک شاخص خوب است که می گوید بدن شما از دچار یک مسئله شده است.  ممکن است شما کمبود ویتامین یا مواد مغذی یا حساسیت غذایی داشته باشید که باعث ایجاد تنش درونی شده است. هر با که سردرد به سراغ ما می آید به دنبال سریع ترین راه برای از بین بردن آن هستیم. استفاده از مسکن ها موجب می شود که علائم درد ضعیف شوند و همین مسئله باعث می شود که شما علائم اصلی بروز سر درد ها را نادیده بگیرید. بهتر است برای مبارزه با سر درد  به روش طبیعی و سالم برای داروهای طبیعی خانگی که شامل گیاهان، ویتامین ها، اصلاح وضعیت، تغییرات رژیم غذایی و موارد دیگر باشد، بروید.

اجازه دهید برخی از بهترین درمان های خانگی طبیعی برای سردرد را بیشتر بشناسیم:

 استفاده از چای دارچین:

دارچین به عنوان درمان موثر طبیعی برای از بین بردن سردرد و تسکین میگرن شناخته شده است. اگر از سردرد مزمن رنج می برید، چای دارچین را امتحان کنید. یک راه موثر برای استفاده از دارچین، آسیاب کردن چوب دارچین به صورت پودر است. به یک پارچه مرطوب مقداری پودر دارچین بمالید و در پیشانی و محل سر درد قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس بشوئید.

 

 

2 - درمان با سرکه (موثر در درمان سر درد های سینوسی ):

هنگامی که دچار سردرد در اثر التهاب سینوس ها شده اید بخور آب و سرکه می توانید به کاهش این سردرد کمک کند. سرکه سیب و سرکه سیب زمینی دارای سابقه طولانی در عرصه درمان های طبیعی است.

 

 

 درمان میگرن با استفاده از زنجفیل:

زنجفیل برای کاهش التهاب رگهای خونی در سر کمک می کند و به عنوان تکسین دهنده عمل می کند. 1 قاشق غذاخوری پور زنجفیل را با مقداری آب ترکیب کنید و بر روی حرارت قرار دهید، سپس محلول گرم شده به مدت 15 دقیقه بر روی پیشانی قرار دهید.  به نظر میرسد زنجبیل اثرات پروستاگلاندینها را نیز متوقف کرده است، مواد شیمیایی که باعث التهاب رگهای خونی مغز میشوند و موجب میگرن میشوند.

 

 خوردن یک سیب با معده خالی موجب کاهش میگرن می شود:

خوردن یک سیب در صبح با معده خالی، درد های میگرنی را از بین می برد. این کار باید برای چند وقت متوالی انجام شود.

 

5 - ماساژ برای سردرد سینوسی:

 درد خود را با ماساژ منظم به سرتان کاهش دهید.

 

6 - چای بابونه:

چای بابونه ترکیبی است که برای سردرد ها شناخته شده است. سر درد خود را با نوشیدن یک فنجان کیسه چای بابونه که به مدت 10 دقیقه دم کرده اید کاهش دهید. اضافه کردن چند قطره عسل طعم چای را بهتر می کند.

 

7 - حمام داغ مناسب برای سردرد سینوسی:

حمام داغ اصلی hydrotherapy     می باشد که از شیوه های درمان با آب است و از بهترین راه های درمانی می باشد.

 

8 - اکالیپتوس و نعناع:

نعناع، اکالیپتوس و اسطوخدوس بسیار در کاهش درد سردرد مفید هستند. استفاده از روغن اوکالیپتوس و روغن نعناع در پیشانی شما همچنین می تواند باعث کاهش سردرد شود.

 

9 - روغن اسطوخدوس:

روغن اسطوخودوس معمولا به عنوان تثبیت کننده حالت و آرامبخش استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن اسطوخودوس یک درمان سالم و موثر سردرد میگرنی است.

 

10 - میخک و ریحان:

می توان از ریحان برای کاهش سردردهای ناشی از تنش های روانی استفاده کرد. آنها می توانند سردردهای خفیف را با خواص خنک کننده و کاهش درد آنها کاهش دهند. ریحان به خوبی برای خواص درمانی شناخته شده است و می تواند برای تنش ناشی از عضلات تنگ استفاده شود.

 

سردرد نیز به دلیل کمبود منیزیم رخ می دهد:

اگر منیزیم کم باشد، می تواند به خوبی باعث سردرد و میگرن شما شود. بهتر است رژیم غذایی غنی از منیزیم را مصرف کنید تا از یک قرص ضد درد استفاده کنید. افرادی که از سردرد های شدید مانند میگرن رنج می برند، اغلب سطوح پایین منیزیم دارند و مطالعات متعدد نشان می دهد که منیزیم ممکن است حملات میگرنی را در افرادی که سطح پایین دارند، کاهش دهد.


سایت سیتی کالا:  www.citikala.com

 برای مشاهده دانستنی های سیتی کالا اینجا را کلیک کنید.

 منبع:  فروشگاه اینترنتی ستی کالا

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

آپارات : https://www.aparat.com/citikala


 لینکداین : https://www.linkedin.com/in/citi-kala-1304b2150/ 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط citikala co 96/11/24:: 3:6 عصر     |