سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در آنچه فراگرفته نیک بیندیشد، دانشش را استوار کرده است و آنچه را نفهمیده بفهمد . [امام علی علیه السلام]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co

باتوجه به صنعتی شدن شهر ها روز به روز شاهد افزایش آلاینده های هوا و در نتیجه آلودگی هوا در شهر های صنعتی هستیم. برای رهایی از این آلاینده ها، استفاده از دستگاه های تصفیه هوا بسیار رایج شده است. اما آیا واقعا این دستگاه ها هوا را تمیز می کنند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر!

پس کار دستگاه تصفیه هوا چیست؟

اساس کار دستگاه های تصفیه هوا فیلتر و پالایش هوا می باشد. همانطور که می دانید در هوای اطراف ما مقدار بسیار زیادی آلرژن، باکتری، گرد، دوده و ویروس وجود دارد که می تواند برای ریه ها و سیستم ایمنی بدن خطرناک باشد. کار دستگاه تصفیه هوا حذف این ذرات موجود در هوا می باشد.

در واقع فیلترهای موجود در دستگاه می توانند این ذرات را که به طور عادی از چشم انسان قابل مشاهده نیست از هوای اطراف حذف کند. قالب فیلتر های دستگاه های تصفیه هوا از جذب کننده های الکترونیکی و یا ازن می باشد.

یکی از بهترین و جدیدترین فیلتر های دستگاه تصفیه هوا فیلتر هپا می باشد. این فیلتر که از الیاف بسیار ریز و فشرده ساخته شده است نزدیک به 99.99 درصد ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون را از هوای اطراف حذف می کند.

میکرون یک واحد اندازه گیری ذرات هوا می باشدو هر میکرون معادل 40011/25 اینچ است.

علاوه بر فیلتر هپا اشعه ماورای بنفش UV     نیز در دستگاه های تصفیه هوا استفاده می شود. این اشعه قادر به حذف و غیر فعال کردن انگل ها، ویروس ها و باکتری ها از هوای محیط می باشد. البته این اشعه قادر به حذف بو، دود، آلرژن و مواد شیمیایی نمی باشد.

 

کشش الکترونیکی تکنولوژی دیگری است که در دستگاه تصفیه کننده هوا برای تکه تکه کردن ذرات استفاده می شود.سه نوع دستگاه تفصیه هوا با استفاده از کشش الکتریکی کار می کنند. پاک کننده های رسوب الکترواستاتیک، فیلتر های الکترونیک و ژنراتور های یون منفی.

پاک کننده های رسوب الکترواستاتیک و یا تصفیه کننده های هوای الکترونیکی ذرات هوا به به وسیله فن های موجود در دستگاه تفصیه می کند. این دستگاه مناسب افرادی است که نگران هزینه های اضافی برای تعویض فیلتر هپا هستند.

فیلترهای الکترونیکی از الیاف مصنوعی برای فرآیند تصفیه استفاده می کنند. این الیاف باعث جذب ذرات هوا می شوند. فیلترها در انواع ساده، پلاستیکی، یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد می باشند.

تکنولوژی دیگر ژنراتورهای یون منفی است. این دستگاه یون منفی را آزاد می کند و این یون ذراتی که دارای بار منفی هستند جذب می کند.

دستگاه تصفیه هوا مناسب افرادی است که مبتلا به بیماری آسم و یا آلرژی هستند، که کیفیت هوای محیط اطراف را برای آنها بالا می برد. دستگاه های تصفیه هوا بر اساس اندازه  و نوع خود هر یک مناسب فضا و متراژ معینی هستند.


اما در نهایت باید به دنبال راه حل زیست محیطی برای کاهش آلودگی هوا بود. زیرا این دستگاه به هیچ عنوان قادر به از بین آلودگی نمی باشند. 


برای مشاهده انواع دستگاه تصفیه هوا اینجا را کلیک کنید.


سایت سیتی کالا:  www.citikala.com

 

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

آپارات : https://www.aparat.com/citikala

 

 لینکداین : https://www.linkedin.com/in/citi-kala-1304b2150/ 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط citikala co 96/10/5:: 3:46 عصر     |