سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co
ترفندهای اتو کشیدن مو

یکی از راه‌های صاف کردن مو، اتو کشیدن مو می‌باشد. فروشگاه اینترنتی سیتی کالا در نظر دارد در بخش نکات خانه‌داری، زیبایی و سلامت، نحوه صحیح اتو کشیدن مو را به شما آموزش داده تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.

آموزش اتو کشیدن مو

قبل از شروع اتوکشی حتما موهای خود را با نرم کنند شسته و با سشوار خشک کنید.

اینکه دمای اتو در چه حالتی تنظیم شده باشد به جنس و ضخامت موی شما بستگی دارد. چنانچه موهای نازک و تقریبا صافی دارید حتما درجه دمای پایین را انتخاب کنید.

پیشنهاد دیگر اینکه شما می‌توانید مقدار کمی واکس مو یا کرم مو به موهای خود زده تا از سوختن آن جلوگیری کنید.

روش اتوکشی

چنانچه موهای شما فر است، دو یا سه مرتبه باید عمل اتوکشی انجام شود. همیشه سعی کنید از پشت سر شروع به اتوکشی کنید. دقت داشته باشید اتو را به پوست سر نزدیک نکنید.  

اتو را از بالا به پایین بکشید، توجه داشته باشید اتو را به مدت طولانی روی موی خود نگه ندارید. زیرا این کار به موهای شما آسیب می‌زند.

اگر موهای شما خیلی زود حالت وز به خود میگیرد، بعد از اتو کشیدن روی آن‌ها اسپری کنید.

لطفا نکات زیر را نیز هنگام اتو کشیدن به مو در نظر داشته باشید.

قبل از اتو کشیدن مو، باید موها را شسته، خشک و شانه زده باشید.

قبل از اتو کشیدن حتما به موهای خود واکس بزنید.

موها را به دسته‌های کوچکتر تقسیم کنید و با حوصله بیشتر اتو بکشید.

بعد از اتو کشیدن مو می‌توانید به آن ژل مو بزنید.

 سعی کنید تنها موهای خشک را اتو کنید. اگر موهای مرطوب دارید این‌کار را انجام ندهید. موهای شما سریعتر آسیب می‌بیند.

 

انواع اتو مو

اتو مو با صفحه سرامیکی -   Ceramic

صفحه سرامیکی اتو مو، پخش کنندگی بیشتری داشته و احتمال سوختن مو کمتر می‌شود.

اتو مو با صفحه تیتانیوم - Titanium

سرعت گرم شدن اتو در این جنس صفحه بیشتر از نوع سرامیکی می‌باشد. بنابراین سرعت اتو کشی بیشتر شده و مو کمتر آسیب می‌بیند.

اتو مو با صفحه تورمالین - Tourmaline

اتو مو با صفحه تورمالین که یک جنس کریستال معدنی است باعث درخشان‌تر، صاف شدن و کمتر شدن وز موی شما می‌شود.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا

www.citikala.com

02155083613-5

به شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید.

کانال تلگرام: https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/citikala/

آپارات: https://www.aparat.com/citikala



نوشته شده توسط citikala co 99/3/31:: 10:49 صبح     |     () نظر
راهنمای خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

خطرات نور خورشید

نور آفتاب مهمترین عامل سرطان پوست می‌باشد. اگر میزان پرتو فرابنفش بیشتر از حد استاندارد باشد اثرات مضری بر روی پوست و سلامت شما خواهد داشت. هیچ وقت نمی‌توان به طور صد در صد از مضرات نور خورشید جلوگیری کرد. اما به توصیه متخصصان و پزشکان استفاده از ضد آفتاب به صورت مستمر باید انجام شود.

انواع کرم ضد آفتاب

به طور کلی ضد آفتاب به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند. نحوه عملکرد دسته فیزیکی به این صورت است که از رسیدن اشعه نور به پوست جلوگیری می‌شود. در دسته شیمیایی از رسیدن اشعه‌های مضر به لایه‌های عمقی پوست جلوگیری می‌شود. لازم به ذکر است بیشترین عضوی که در برابر آفتاب آسیب می‌بیند بینی است.

SPF چیست؟ به چه میزان باید باشد؟

SPF به معنای فاکتور محافظت در برابر نور خورشید است. به عنوان مثال اگر SPF کرم ضد آفتابی 20 باشد، یعنی 20 برابر از حالت عادی از پوست محافظت می‌کند. اگر فردی بعد از 10 دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفتن صورتش قرمز شود، با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 20 این زمان به 200 دقیقه افزایش خواهد یافت. به طور معمول استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 برای استفاد روزانه افراد دچار به چربی پوست کافی است.

طریقه درست مصرف کردن ضد آفتاب

هر بار 20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل به میزان 2 بند انگشت از ضد آفتاب استفاده شود. توصیه ما به شما این است که حتی در روزهای ابری هم از ضد آفتاب استفاده کنید.

راه‌های مراقبت از پوست چرب

افراد دارای پوست چرب باید در 2 نوبت در روز صورتشان را تمیز کنند. برای از بین بردن و کم کردن آکنه و جوش از تونیک ضد جوش استفاده شود. فعالیت‌هایی مانند ورزش کردن و خوردن آب فراوان از راهکارهای مراقبت از پوست چرب است.

دلایل تشدید چربی پوست

عمدتا چربی پوست ریشه ژنتیکی دارد. اگر پوست شما به صورت مقطعی چرب می‌شود به خاطر تغییرات هورمونی است. این موضوع بیشتر در دوران بلوغ رخ می‌دهد.

استفاده از قرص‌های ضد بارداری تعادل هورمون‌های بدن را برهم زده و موجب ترشح بیشتر چربی پوست می‌شود؛ همچنین عواملی مانند استرس و عصبانیت سبب ترشح بیشتر غدد سباسه(غدد ترشح کننده چربی پوست) می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا

www.citikala.com

02155083613-5

به شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید.

کانال تلگرام: https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/citikala/

آپارات: https://www.aparat.com/citikala



نوشته شده توسط citikala co 99/3/27:: 10:32 صبح     |     () نظر

شربت سکنجبین

هوای گرم و طاقت فرسا در تابستان بسیاری از مردمان را دچار گرمازدگی می‌کند. یکی از راه‌های رفع آن استفاده از شربت سکنجبین می‌باشد.

شربت سکنجبین از حرارت معده کم می‌کند و بلغم موجود در معده و روده را از بین می‌برد. چنانچه آن را با تخم کاسنی و گلاب ترکیب کنید نوشابه‌ای شگفت‌انگیز خواهید داشت. توجه داشته باشید اگر مبتلا به زخم معده هستید مصرف این شربت می‌تواند مضر باشد.

عناب و شکر

یکی از راه‌کارهای مناسب برای رفع گرمازدگی، عناب در آب جوش به همراه کمی شکر می‌باشد. همچنین خوردنی‌هایی سرد و تر مانند گل بنفشه، خاکشیر، هندوانه نیز مناسب هستند. البته دم کرده عناب و زرشک بسیار مفیدتر خواهد بود.

خاک شیر یخ زده با شربت آب‌لیمو

ترکیب خاکشیر و آب‌لیمو معجزه می‌کند. برای جلوگیری از اسهال می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید. در هوای آلوده تهران آب‌لیمو با داشتن ویتامین C    خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

 

تخم شربت

تخم شربت که همان دانه گیاه ریحان است، بعد از جذب آب در خود به صورت ژله‌ای درخواهد آمد و در درمان التهابات دستگاه تناسلی و مجاری ادرار بسیار مفید خواهد بود.

به‌لیمو

برگ به‌لیمو از دیرباز در طب سنتی ایران، خاصیت آرام بخش، ضد تشنج، رفع کننده سرگیجه و تپش قلب بوده است.

 هندوانه

هندوانه به عنوان یک میوه تابستانی لطیف، آرام بخش بوده و برای رفع عطش در تابستان مورد پسند خیلی از مردم می‌باشد. حتی استفاده از مربای پوست هندوانه برای کاهش رفع حرارت بدن، رفع تشنگی و گرمازدگی بسیار مفید خواهد بود.

 

برای داشتن سلامت جسمی خود به نکات زیر توجه فرمایید.

هنگام گرمازدگی از گرفتن دوش آب سرد خودداری کنید. در معرض مستقیم باد کولر قرار نگیرید. از خوردن نوشیدنی و مایعات بسیار سرد خودداری کنید.

شما می‌توانید با حوله خنک بدن فرد گرما زده را به حالت عادی بازگردانید. حتی میوه‌هایی مانند آلبالو، خیار در تنظیم درجه حرارت بدن شما نقش به سزایی دارند. از مصرف آن‌ها غافل نشوید.

 



نوشته شده توسط citikala co 99/3/26:: 9:20 صبح     |     () نظر
انتخاب ساعت دیواری مناسب در دکوراسیون منزل


ساعت یکی از لوازم پرمصرف خانگی و یا تزیینی در داخل خانه است، با توجه به اینکه ساعت‌ها نقش مهمی در دکوراسیون فضای داخلی خانه‌هایمان دارند اما اکثر مواقع محل مناسبی را برای نصب ساعت پیدا نمی‌کنیم.

 

پیش از خرید یک ساعت متناسب با فضای داخلی منزل باید محل نصب را مناسب با رنگ دیوار مشخص کرد. باید در نظر داشت که برای دیوارهای باریک باید از ساعتهای که  پهنای باریکی دارند استفاده کرد و اگر دیواری که برای نصب ساعت مشخص کرده‌اید پهن است از ساعت‌های کوچک استفاده نکنید.

محل نصب ساعت بسیار مهم است. باید در محلی نصب شوند که از همه بخش‌های داخلی قابل مشاهده باشد.

شما حتی می‌توانید از ساعت‌های سقفی استفاده کنید. این مدل از ساعت‌ها مکانیزم خاصی دارند که از دوطرف قابل مشاهده می‌باشند.

اگر هنگام خواب به صدا حساس هستید، باید بطور کلی ساعت را حذف کنید و یا از ساعت‌های دیجیتالی استفاده کنید.

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت مداوم در حال سفر هستید و یا می‌خواهید زمان کشورهای دیگر را بدانید می‌توانید چند ساعت یکسان انتخاب کنید و هرکدام را با زمان یک کشور هماهنگ کنید. با این کار جلوه زیبایی را هم به فضای داخلی می‌دهید و اینگونه زمان  کشورها را در دست دارید.



نوشته شده توسط citikala co 99/3/25:: 10:54 صبح     |     () نظر
معرفی انواع ورزش‌های تابستانی

گرم بودن هوا دلیل بر این نمی‌شود که ورزش را رها کنیم. فروشگاه اینترنتی سیتی کالا در نظر دارد با معرفی چند ورزش مناسب برای فصل تابستان به شما، اوقات شاد و مفرحی را فراهم آورد.  

 پاده روی

پیاده‌روی تاثیر کمتری نسبت به دویدن دارد، اما می‌توان با بالا رفتن از تپه، درجه سختی در ریه‌ها و عضلاتتان را کنترل کنید. پیاده روی در طبیعت هم می‌تواند از استرس شما کم کند. شما می‌توانید مسیر بازگشت به خانه را در نظر گرفته و هر روز پیاده‌روی کنید.

دویدن در راه مالرو (راه کوهستانی یا جنگلی)

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک جفت کفش مناسب در نظر بگیرید تا قدم‌های مناسب‌تری را بردارید. ضمن اینکه از مناظر زیبای طبیعت لذت می‌برید، ورزشی مناسب در فصل تابستان، با شدت کمی بیشتر از پیاده روی را خواهید داشت. زمین ناهموار مسیر به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های پایین تنه خود را قوی‌تر و سوخت کالری خود را 5 درصد افزایش دهید.

 شنا

اگر برای دویدن باز احساس می‌کنید خیلی گرم است، به شنا کردن فکر کنید. درست است شنا کردن مقاومتی مثل وزنه زدن ندارد، اما مقاومت آن بیشتر از راه رفتن یا دویدن خواهد بود.

والیبال ساحلی

از ورزش‌هایی که باعث می‌شود پایین تنه ما به سختی کار کند والیبال ساحلی است . ناهمواری و بافت شن و ماسه، باعث می‌شود عضلات شما به سختی کار کند. حتی بالاتنه در هر بار ضربه زدن به توپ به سختی کار خواهد کرد. در هر 30 دقیقه حدود 335 کالری سوزانده خواهد شد.

قایقرانی

قایقرانی عمدتا یک فعالیت برای بالاتنه است. اگر می‌خواهید به پایین تنه خود بعد از یک روز تمرین استراحت دهید، حتما آن را امتحان کنید. ضمنا باید توجه داشته باشید که ناحیه مرکزی برای صاف نگه داشتن شما نقش مهمی را ایفا می‌کند.

گلف

انتخاب ورزش گلف، در واقع انتخابی عالی خواهد  بود برای اینکه ورزشی با شدت کم اما فعال داشته باشید. اگر شما در تمام مسیر راه بروید به میزان قابل توجهی کالری خواهید سوزاند. 18 گودال در گلف برابر است با 8 کیلومتر پیاده‌روی و سوزاندن چیزی حدود 2.000 کالری. به عنوان مزیت دیگر بازی گلف، عمل چرخش شانه‌ها، ماهیچه سه سر و عضله‌های دو سر را درگیر خواهید کرد.

فوتبال پرچمی(گل کوچک)

اگر با گروهی از دوستانتان دور هم هستید، حتما این بازی را انجام دهید. در واقع بدن شما سخت کار خواهد کرد و در میان آن استراحت کوتاهی نیز خواهید داشت. بیشتر فعالیت‌های پرچمی(گل کوچک) مانند سرعت دویدن، تغییرات سریع در جهت، علاوه بر تقویت پایین تنه، بالاتنه شما را نیز تقویت خواهد کرد.

 باغبانی

اگر نیاز به استراحت از ورزش‌های سریع دارید اما همچنان می‌خواهید ورزش و حرکت بدنی داشته باشید، باغبانی بهترین روش خواهد بود. شما در حین باغبانی، چمن زنی و کاشت گل همواره در حال سوزاندن چربی هستید. 45 دقیقه باغبانی به اندازه 30 دقیقه ایروبیک کالری می‌سوزاند. 

 



نوشته شده توسط citikala co 99/3/21:: 11:14 صبح     |     () نظر
   1   2   3      >