سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، بساط سفره های سحری و افطاری هم پهن میشود. در کشور عزیزمان ایران در سفره های افطاری معمولا نان، پنیر، خرما، سبزی  و در کنار آنها زولبیا و بامیه، آَش و سوپ و ... میگذارند. در این مقاله غذاها و سفره های افطاری را در کشور های دیگر بررسی میکنیم.

ترکیه :

در کشور ترکیه ماه رمضان را یکی از جشن های بزرگ خود میدانند و معمولا در خانه و یا رستوران های خود بهترین غذاها را تهیه میکنند. سفره های افطار در این کشور با چای و باقلوا و یا خرما، نان، پنیر و زیتون تزیین میشود. همچنین پیتزای ترکی به نام پیده طرفداران خاص خود را دارد. از دیگر غذای های ترکیه برای افطار میتوان به سوجوک (نوعی سوسیس)، بورک (پیراشکی خانگی)، گولاک (نوعی دسر) سرو میشود.

هند:

مسلمانان این کشور روزه خود را با آب و خرما باز میکنند. در قسمت های دیگر هند، مردم همچنین حلیم و یا نانبو کانجی ( بشقابی از برنج و پوره گوشت و سبزیجات ) افطار میکنند. در شهر دهلی خرما و میوه های تازه و غذاهایی مانند سمبوسه پر طرفدار است.

لبنان :

در کشور لبنان با غذاهای عربی خود سفره هایی رنگارنگ برای افطار پهن میشود. از انواع سالاد گرفته تا  پیش غذا و غذاهای اصیل لبنانی. از غذاهای لبنان میتوان به باباغنوچ ( بادمجان کبابی کوبیده با لیمو و ارده)، سوپ پیاز، نودل، سمبوسه، فلافل اشاره کرد. غذاهای اصلی لبنان از قبیل شاورما، انواع کباب و جوجه میباشد.

اندونزی:

کولاک اندونزی نوعی سوپ است که اغلب مردم این کشور افطار خود را با آن باز میکنند. همچنین دسرها و نوشیدنی های گرمسیری مانند شیر نارگیل بسیار رایج است.

 

 

سایت سیتی کالا:  www.citikala.com

 برای مشاهده دانستنی های سیتی کالا اینجا را کلیک کنید.

 منبع:  فروشگاه اینترنتی ستی کالا

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

آپارات : https://www.aparat.com/citikala

 



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط citikala co 97/2/15:: 3:58 عصر     |