سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فروشگاه اینترنتی سیتی کالا
درباره



فروشگاه اینترنتی سیتی کالا


citikala co

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا چای می‌باشد که چای سیاه و چای سبز هر دو نوع از پر مصرف‌ترین نوشیدنی‌ها هستند که طرفداران خاص خود را دارند. وقتی صحبت درباره انواع چای می‌شود، در واقع موضوع اصلی مورد بحث آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای هست که نوع خاصی از این آنتی‌اکسیدان پلی فنول می‌باشد. حالا آنتی‌اکسیدان چی هست؟ آنتی‌اکسیدان‌ها ملکول‌هایی هستند که از اکسیداسیون و تولید رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. رادیکال آزاد چطوری تولید می‌شود؟ در واقع این رادیکال‌های ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی و دود سیگار به وجود می‌آید که به DNA آسیب می‌رساند و به بیماری‌هایی مانند سرطان منجر می‌شود.

چای سیاه در برابر چای سبز

سوال این است کدام چای؟ سیاه یا سبز؟ کدام یک دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری است؟ آنتی‌اکسیدانی چای سبز یا چای سیاه؟ آنتی اکسیدان کدامیک قدرتمند است؟

ممکن است فکر کنید که آنتی اکسیدان چای سیز از چای سیاه بیشتر است. نباید عجله کنید چون پژوهشگران در موسسه پیشگیری از سرطان در نیویورک معتقدند نباید خیلی سریع دراین باره نتیجه‌گیری کرد.

چای سبز و چای سیاه هر دو از یک گیاه مشابه به نام کاملیا سیننسیس که نام دارد تهیه می‌شوند، یعنی هر دو دارای مقداری مشابه از پلی فنول‌ها هستند که در برابر سموم زیست محیطی که بر DNA آسیب می‌زنند جلوگیری می‌کند. 

 چای سبز از بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند!

تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان داده است که چای سبز یک نوشیدنی ثروتمند از یک کاتچین فعال و خاص محسوب می‌شود که به نام اپیگالوکاتچین 3 گالات(EGCG) شناخته می‌شود.

چای سیاه بیماری پارکینسون را کاهش می دهد!

با توجه به اینکه چای سیاه از تراکمEGCG  پایین‌تری برخودار است، اما پلی‌فنول‌هایی به نام تئاروبیگین‌ها و تئافلاوین‌ها غنی‌تر است که با خطر کاهش یافته کلسترول بالا، دیابت، بیماری پارکینسون، پوکی استخوان و سنگ‌های کلیه پیوند خورده‌اند. براساس گزارش موسسه ملی سلامت آمریکا، مصرف چای سیاه بطور قابل توجهی خطر کلی ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.



نوشته شده توسط citikala co 99/3/6:: 10:24 صبح     |     () نظر

وقتش رسیده تو این هوای گرم بستنی بخوریم.

بستنی نوعی دسر یخی متشکل از خامه، شیر، شکر و انواع میوه است و به دلیل طعم شیرین و ترکیبات فوق‌العاده آن محبوبیت دارد. در این بخش از آشپزخانه سیتی کالا طرز تهیه بستنی خانگی سریع و آسان وانیلی را آموزش می‌دهیم. البته که پیشنهاد می‌کنیم با داشتن بستنی‌ساز‌این کار دلچسب‌تر هم خواهد بود.

طرز تهیه بستنی وانیلی با استفاده از بستنی ساز Cuisinart

مورد نیاز:

وانیل: 1 قاشق چایخوری

آرد ذرت: 2 قاشق سوپ‌خوری

شیر: 2 فنجان

پودر شیر خشک: 1.4 فنجان

شکر: 2/1 فنجان

طرز تهیه:

1: ابتدا شکر، وانیل، آرد ذرت و پودر شیر خشک را الک کرده

2: شیر را در ظرفی جداگانه ریخته و مواد خشک الک شده را به آن اضافه می‌کنیم، بعد از رقیق شدن مایع

3: ظرف را روی شعله گذاشته و با هم زدن پی‌در‌پی موجب غلیظ شدن مایع می‌شویم. میزان غلظت آن به اندازه فرنی کافی می‌باشد.

4: در انتها مواد را داخل دستگاه بستنی ساز می‌ریزیم.

نوش جان...

 

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا


www.citikala.com
021-55083613-5

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

 صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

 آپارات : https://www.aparat.com/citikala



نوشته شده توسط citikala co 99/3/4:: 1:56 عصر     |     () نظر

آتش و گریل کردن مواد غذایی با ایجاد واکنش شیمیایی در ترکیبات برای سلامتی بسیار خطرناک می باشد. اما راه حل این مشکل کجاست؟

 

 

در ابتدا باید بدانیم چگونه یک گوشت ممکن است سرطان زا شود؟

زمانیکه یک گوشت در دمای بالای 150 درجه سلسیوس و در مدت زمان بالایی پخته می شود. زمانی که آب گوشت چکه کرده و در این حین زبانه بکشد نیز می تواند به گوشت آسیب بزند. اکثر مردم تصور اشتباهی که دارند این است تنها گوشت قرمز گریل شده مضر می باشد، درحالیکه تمامی منابع غذایی دارای آمین های هترو سیکلیک مانند: ماهی کبابی و مرغ گریل شده هم می تواند به سلامت انسان صدمه بزند. 

به حداقل رساندن تهدیدات

در ابتدا باید تعداد و میزان مصرف گوشت را در رژیم غذایی خود به حداقل رساند. اضافه کردن مواد طبیعی، سبزیجات و نیز حبوبات(قارچ،لوبیا،پیاز) می تواند تا حد قابل توجهی از تولید سم در گوشت کم کند. همراه کردن گوشت با گیاهان معطری همچون(رزماری، آویشن، اکلیل کوهی) نیز در فرآیند گریل گوشت قرمز موثر می باشد. قرار داد گوشت در فویل می تواند از تماس مستقیم گوشت با آتش به این فرآیند کمک کند. اگر قبل از گریل کردن زمان کوتاهی گوشت پخته باشد هم، زمان قرار گرفتن آن را در گریل کردن کاهش می دهد. آب گوشتی که در زمان گریل کردن به دست می آید را نباید سرو کرد. مصرف لوبیا همراه با گوشت به خاصیت ضد سرطانی آن کمک می کند.

 

 

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و آشپزخانه سیتی کالا
www.citikala.com
?:021-55083613-5

به شبکه های اجتماعی فروشگاه اینترنتی سیتی کالا بپیوندید:

کانال تلگرام : https://t.me/citikala

 صفحه اینستاگرام : https://www.instagram.com/citikala/

 آپارات : https://www.aparat.com/citikala

 

 



نوشته شده توسط citikala co 99/3/2:: 11:22 صبح     |     () نظر
<      1   2   3